Izid nove publikacije: RIO Rock v opoziciji

Izid nove publikacije: RIO Rock v opoziciji

Center in Galerija P74, 21. november ― Desant na Beograd, vaja, Klet IV. bloka študentskega naselja, Rožna dolina, Ljubljana, 1982 2. 12. 2024, ob 17.00 Galerija P74 _____  Z velikim veseljem vabimo na izid dolgo pričakovane knjige RIO Rock v opoziciji, v ponedeljek, 2. decembra 2024 ob 17.00 uri v Galerijo P74, Trg prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana. Knjigo bosta predstavila urednik izdaje Tadej Pogačar in Igor Bašin. Po monografiji SOG je to druga publikacijo iz serije SEDEMDESETA, ki izpostavlja kontrakulturni segment spregledane kulture sedemdesetih let dvajsetega stoletja. Gre za prvo publikacijo o gibanju Rock v opoziciji v Sloveniji. Ob tem napovedujemo tudi praznovanje 40 letnice izdaje LP plošče SRP skupine Srp. Plošča je bila posneta v studiju TIVOLI v ljubljani v aprilu, maju in juniju 1984. Na plošči so bili izdani do takrat neobjavljeni avtorski materiali, med drugim tudi skladbe Maturantski izlet Ivana Volariča Fea in Svuda ljudi, svuda zastave Marka Breclja. Člani skupine ob obletnici napovedujejo nepričakovan dogodek in presenečenje. Tri nekonformistične in izrazito samosvoje skupine – Begnagrad, Srp in D’Pravda – so vzniknile in delovale v drugi polovici sedemdesetih in v zgodnjih osemdesetih letih prejšnjega stoletja v Sloveniji. V svoji glasbi so izpostavljali eksperimentalnost in transžanrskost, v javnih nastopih pa večmedijskost. Ob tem so razvili specifičen vizualni izraz pri oblikovanju plakatov, ovitkov plošč, scenografiji, scenskih poslikavah in fotografiji. Ključna osebnost v zgodbi Rocka v opoziciji v Sloveniji je Aleks Lenard. Leta 1974 ga je Stane Sušnik povabil k oblikovanju samostojne radijske oddaje na Radiu Študent z naslovom Untergrunt Molekula. Lenard je poleg tega obširno pisal v slovenske revije kot so Mladina, Nedeljski dnevnik, Tribuna, Stop, Glasbena mladina in Džuboks. S tem je ustvaril informacijsko platformo, ki je pomembno vplivala na dober sprejem opozicijske glasbe. Po uvodniku Tadeja
Umetnostni sejem Paris Photo 2024 se vrača v Grand Palais

Umetnostni sejem Paris Photo 2024 se vrača v Grand Palais

Center in Galerija P74, 4. november ― Tadej Pogačar, CODE RED, Bangkok, 2004 Tadej Pogačar, Street Economy Archive, Tirana, 2001-2024 7. – 10. 11. 2024 Grand Palais, Paris _____  Sejem Paris Photo 2024 od svoje ustanovitve leta 1997 velja za ključni dogodek pariške kulturne scene. Vsako leto združi najpomembnejše francoske in mednarodne galerije in založnike sodobne in moderne fotografije. Ogromen razstavni kompleks so zaprli leta 2020, po prenovi pa je v njem že potekal del pariških olimpijskih iger. To je bil najobsežnejši poseg v objekt vse od njegove zgraditve ob svetovni razstavi v Parizu leta 1900, kar odraža tudi njegova značilna podoba, kombinacija reprezentativnih historičnih arhitekturnih elementov in za tisti čas inovativne tehnologije gradnje z betonom, železom, jeklom in steklom. Na Paris Photo 2024 sodeluje 240 razstavljalcev iz 34 držav, na 27. edicijo sejma pa je bilo povabljenih 195 galerij. Da bi proslavili stoletnico surealizma so povabili ameriškega scenarista in režiserja Jima Jarmuscha, da kot častni gost pripravi tematsko postavitev in sodeluje v javnem pogovoru. Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. (Galerija P74) je na mednarodnih sejmih sodobne umetnosti pričel sodelovati leta 2009. Sledilo je intenzivno sodelovanje v New Yorku, Baslu, Budimpešti, Rotterdamu, od leta 2014 pa smo redno vabljeni tudi na največji evropski sejem ARCOmadrid v Madridu. Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. na letošnjem sejmu Paris Photo sodeluje s Kodoji Press, neodvisnim založniškim projekom iz švicarskega Badna. Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. na sejmu Paris Photo 2024 predstavlja serije umetniških edicij, ki bodo predstavljene premierno, poleg tega pa tudi edicije pomembnih umetnic in umetnikov s katerimi v zadnjih letih sodeluje, kot so Polonca Lovšin, Špela Škulj, Sanja Iveković, Mladen Stilinović, itd… Na sejmu bodo predstavili zadnje izdaje knjig umetnika (Mine Fine, Dejana Habichta, Tadeja Pogačarja, Small but Dangers) in strokovn
Izbran intermedijski projekt na javnem razpisu Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E.

Izbran intermedijski projekt na javnem razpisu Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E.

Center in Galerija P74, 25. oktober ― Foto: Swamp_Matter Na javnem razpisu za intermedijske umetnice in umetnike je Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. v letu 2024 izmed prispelih predlogov izbral predlog dua Swamp_Matter (Eva Garibaldi, Ana Laura Richter) z naslovom Salinarum. Projekt bo izveden v okviru razstavnega programa Centra in Galerije P74 v letu 2025. Vsem sodelujočim avtoricam in avtorjem se zahvaljujemo za poslane predloge, izbrani umetnici pa iskreno čestitamo. _____ Duo Swamp_Matter sestavljata Eva Garibaldi in Ana Laura Richter, skupaj ustvarjata od 2022. Zanimajo ju predvsem ekolosške teme; klimatske spremembe in vpliv Antropocena na ekosisteme. Njuna praksa preizprasšuje odnos ljudi do okoljskih sprememb, predvsem v konteksu geološkega časa skozi obrobne in kapitalistično neproduktivne pokrajine. Ustvarjata prostorske instalacije prepletene z digitalnimi mediji, združene s spekulativno fikcijo. Njuno delo je bilo podprto v sklopu Aksiominega programa U30+ 2024, Zavoda Škocjanske jame, Creative Industries Fund NL in razpisa Kulturni Evro #intermedija 2024 Kina Šiška. Eva Garibaldi je interdisciplinarna umetnica, oblikovalka in raziskovalka, ki živi in deluje med Rotterdamom in Ljubljano. Diplomirala je iz industrijskega oblikovanja na ALUO ter z odliko zaključila Master Interior Architecture: Research + Design (2021) na Piet Zwart Institute (NL). Njeno raziskovalno delo je bilo objavljeno v več publikacijah (MIARD Piet Zwart Institute, Soapbox Journal) in razstavljeno na oblikovalskih in umetniških razstavah po Evropi (Teden oblikovanja v Milanu, Art Rotterdam, BIO27, Garage Rotterdam). Ana Laura Richter je interdisciplinarna umetnica in raziskovalka, diplomirala je iz dramaturgije na AGRFT ter zaključila program MA Ecology Futures (2022) na St. Joost School of Art & Design (NL). Z magistrskim projektom je sodelovala na razstavi The New Current 2023.
Kartografija v igri /ah: umetnost kritične igre in geopolitike

Kartografija v igri /ah: umetnost kritične igre in geopolitike

Center in Galerija P74, 17. oktober ― Tadej Pogačar & P.A.R.A.S.I.T.E. muzej sodobne umetnosti 25. 10.15. 12. 2024 La Box, Ensa Bourges (Francija)    _____  Kustosa razstave: Ludovic Bernhardt, Ferenc Grof Razstava Kartografija v igri(ah). Umetnost kritične igre in geopolitike, temelji na delu švedskega umetnika Öyvind Fahlström (1928 – 1976) in prinaša dela umetnic in umetnikov, ki se soočajo z manipulacijo podatkov v formi igre in kartografije. V zgodnjih sedemdesetih letih je Öyvind Fahlström ustvaril dela, ki so vabila publiko, da v njih aktivno sodeluje in jih spreminja. Med najbolj znanimi je bila serija Monopoly (CIA Monopoly, World Trade Monopoly). Te predelave originalne igre Monopoly so kritično naslavljale ameriško zunanjo politiko, globalno trgovino, vojaško industrijo in topografijo ameriških vojaških intervencij po svetu. Igra Tadeja Pogačarja & P.A.R.A.S.I.T.E. muzeja sodobne umetnosti MonApoly: Igra trgovanja z ljudmi (2004) podobno predeluje eno najbolj popularnih kapitalističnih iger. Vizualno sledi osnovnemu formatu in shemi igre, a vsebino popolnoma spremenja. Ko igramo igro MonApoly, se učimo novih informacij o globalnem spolnem delu; o ključnih lokacijah in aktivističnih organizacijah, organiziranih kriminalnih združbah, ki organizirajo trgovanje z ljudmi ipd. Igralke ali igralci lahko financirajo gradnjo varne hiše, podprejo nove programe, ki se borijo za pravice spolnih delavk, reši spolno delavko iz Moldove ipd. MonApoly predstavlja novo kartografijo spolnega dela in globalnega trgovanja z ljudmi. Sodelujoči ne akumulirajo kapitala, temveč se  učijo o geopolitiki spolnega dela v času aktualnega postkapitalizma. Na razstavi sodelujejo: Manca Bajec, Martin Bricelj Baraga, Öyvind Fahlström, Agnes Dénes, Disnovation.org, Larissa Fassler, Tadej Pogačar, Faith Ringgold, Maria Sarycheva, Sergen Şehitoğlu, Société Réaliste, Union Pragmatique, Haythem Zakaria. P.A.R.A.S.I.T.E. muzej sodobne umetnosti je v letu 2
MISS READ: The Berlin Art Book Fair & Festival 2024

MISS READ: The Berlin Art Book Fair & Festival 2024

Center in Galerija P74, 7. oktober ― 11. – 13. 10. 2024 HKW Berlin Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. na MISS READ _____  MISS READ: Berlinski umetniški knjižni sejem in festival 2024 poteka od 11. do 13. oktobra v Haus der Kulturen der Welt (HKW) in gosti 340 razstavljavcev iz 50 držav. MISS READ, ustanovljen leta 2009, se posveča izgradnji skupnosti in ustvarjanju javnega zbirališča za diskurz o knjigah umetnikov, konceptualnih publikacijah in založništvu kot umetniški in politični praksi. Festival se zavzema za razširitev spektra tega, kar predstavlja založništvo, in si prizadeva negovati različne kulture in skupnosti z vsega sveta. Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. je neodvisni neprofitni kulturni producent in založnik, ki deluje od leta 1997. Leta 2004 smo lansirali nov program, osredotočen na umetniške knjige in izdaje, od takrat tudi sodelujemo z znanimi domačimi in mednarodnimi umetniki in umetniškimi skupinami, kot so: Sanja Iveković, Skupina OHO, Mladen Stilinović, Tadej Pogačar, Temporary Services, Dan Perjovschi, Dejan Habicht, Mina Fina, Small but dangers,… Ure: petek, 11. oktober, 17h.– 21h sobota, 12. oktober, 12h – 19h nedelja, 13. oktober, 12h –19h Več informacij: missread.com Lokacija. HKW (Haus der Kulturen der Welt) John-Foster-Dulles-Allee 10 10557 Berlin VSTOP PROST
viennacontemporary 2024

viennacontemporary 2024

Center in Galerija P74, 26. avgust ― Josef Dabernig, Freudenau Grandstands Panoramas, 2021, 79 color prints Mina Fina, Showgirls, 2024 Polonca Lovšin, The Forests in Women’s Hands, 2023 12. – 15. 9. 2024 Galerija P74 na umetniškem sejmu viennacontemporary 2024 Stojnica: D10, Hala 4, sejmišče Dunaj >postavitev @viennacontemporary 2024 _____  Predstavljeni umetniki: Josef Dabernig, Mina Fina, Polonca Lovšin Na letošnjem sejmu sodobne vizualne umetnosti Viennacontemporary 2024 Galerija P74 predstavlja dela Mine Fine, Polonce Lovsin ter prvic tudi enega najbolj uveljavljenih avstrijskih umetnikov in evropskih filmarjev Josefa Daberniga. To je 15-ta predstavitev Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. / Galerije P74 na sejmu sodobne umetnosti viennacontemporary na Dunaju. Mina Fina, Polonca Lovšin in Josef Dabernig tvorijo skupino, katerih izbrana dela preizprašujejo teme fizičnih, družbenih, naravnih in drugih splošno družbeno sprejetih dejstev. Spodkopavajo jih s prilaščanjem, kopiranjem, preoblikovanjem, posnemanjem in novimi oblikami. Nič ni tako, kot se zdi. Josef Dabernig (rojen 1956) je umetnik in filmski ustvarjalec. Sprva po izobrazbi kipar je kasneje svojo umetniško prakso razširil tudi na druge medije: film, fotografijo, besedilo in vprašanja arhitekturnega prikaza. Za njegovo konceptualno umetniško produkcijo je značilno kontekstualno razmišljanje in strukturno združevanje jezikovnih (ali matematičnih) znakov z vizualnimi znaki. Mina Fina (Mina Žabnikar, 1978) je vizualna umetnica, ki v svojem delu raziskuje risbo, animacijo in video ter prehajanje med temi mediji, kar pogosto zavzame končno obliko instalacije. Drugo področje zanimanja avtorice je reprezentacija ženskega telesa. Mina Žabnikar je svoje delo predstavila na več samostojnih in skupinskih razstavah v lokalnem in mednarodnem okolju. Projekti Polonce Lovšin (1970) obravnavajo človeške posege v naravo, ki povzročajo
Dalibor Bori Zupančič: Javna delavnica HIŠA – Art terapevtska skupinska animacija

Dalibor Bori Zupančič: Javna delavnica HIŠA – Art terapevtska skupinska animacija

Center in Galerija P74, 26. avgust ― Foto: Dalibor Bori Zupančič Ponedeljek, 9. 9. 2024, 17.00 Galerija P74 _____ V prostorih Galerije P74 10. septembra 2024 ob 19.00 uri odpiramo samostojno razstavo celjskega umetnika Daliborja Borija Zupančiča. Legendarni slikar, literat in glasbenik je večkrat dokazal, da je kompleksen in vsestranski ustvarjalec. Znan je kot dolgoleten terapevt duševnih bolezni, nedavno pa je presenetil z novo aktivnostjo, ko je v času pandemije COVIDA odprl galerijo 57A ter nagovarjal ljudi, da naj v času samoizolacije premagujejo tegobe z ustvarjanjem. Razstava Dalibor Bori Zupančič sodi v okvir programskega sklopa in raziskave SEDEMDESETA t.i. druge linije (kontrakulture kot radikalnejše linije subkulture), ki je vzpostavila revizijo obstoječe zgodovine umetnosti slovenskega prostora. Delovala je v okviru množične kulture in vseskozi zavestno reflektirala družbenopolitični vsakdanjik v katerem je nastajala. Osrednja osebnost celjske scene sedemdesetih let je bil Dalibor Bori Zupančič. Sedemdeseta leta v Celju zaznamujejo samonikle umetniške prakse, ki so bile kritične do institucionalnega državnega aparata, do državne ideologije in mainstream kulturne produkcije. Dan pred odprtjem razstave v sodelovanju z umetnikom pripravljamo javno delavnico; udeleženci bodo imeli predogled razstave, odprta pa bo tudi naša specializirana knjigarna KAPSULA, kjer so na voljo knjige umetnika, umetniške edicije ter publikacije o umetnosti. Javna delavnica HIŠA z Daliborjem Borijem Zupančičem poteka v okviru projekta Cela šiškarija 2024, kulturna četrt Šiška se predstavlja. _____ Animacijska delavnica z Daliborjem Borijem Zupančičem ponedeljek, 9. september 2024 ob 17.00 uri, v prostorih Galerije P74 V šablonsko narisano hišo na listu papirja bodo udeleženci vrisali predmete, ki sodijo vanjo, npr. škatle, kolo, televizijo ipd. Seveda ne gre za risbo po gravitacijskih ali perspektivnih zakonitosti. Gre predvsem za razmislek o na
Rastemo. Z vami že 25 let!

Rastemo. Z vami že 25 let!

Center in Galerija P74, 7. december 2022 ― Praznovanje in druženje v Galeriji P74 v četrtek, 22. 12. 2022 ob 19.00 uri Odprtje Centra in Galerije P74 pred petindvajsetimi leti v Ljubljani je prinesel nov model samoorganizirane in neodvisne umetnostne institucije, ki je vzpostavila premik od klasičnega razstavišča k bolj procesualnim in diskurzivnim oblikam delovanja. V dveh desetletjih in pol smo odigrali odločilno […]
še novic